Je-li zboží skladem, bude Vám odesláno ještě DNES!
Výfukový systém má za úkol bezpečně odvést horké výfukové plyny do volného ovzduší. Tlumí rovněž hluk, který vzniká ve spalovacím prostoru. Integrovaný katalyzátor mění škodlivé látky ve výfu- kových plynech při vysoké teplotě za pomoci chemické reakce na téměř neškodné látky.
Výfukové zařízení se skládá z výfukového potrubí, katalyzátoru a tlumičů výfuku. Přední sběrné potrubí ústí do katalyzátoru. Z katalyzátoru jsou výfukové plyny vedeny do předního a zadního tlumiče výfuku, odkud se odvádí do vol- ného ovzduší. Aby nemohly jedovaté výfukové plyny vnikat do kabiny osobního vozidla, musí být výfukové zařízení dokonale utěsněno. Tlumič výfuku usměrňuje a omezuje výfukové plyny, které ze spalovacího pros- toru motoru vystupují v sil- ných impulsech (nárazech), a zajišťuje, aby nebyla překročena povolená hladi- na hlučnosti.
Vozidla nesmí podle pravidel silničního provozu a směrnic EU překročit povolenou hladinu hlučnosti. Pro osobní automobily je maximální hodnota hlučnosti 74 dB.
| Hlučnost: (maximální povolené hodnoty) | |
| Motokolo | 70dB |
| Moped, malý motocykl | 72dB |
| Lehké jednostopé vozidlo | 75dB |
| Jednostopé vozidlo do 500 cm3 | 80dB |
| Osobní automobil | 74dB |
| Nákladní automobil | 77-80dB |
| Pro srovnání | |
| Pneumatická vrtačka (ve vzdálenosti 5 m) | 90dB |
K poškození vnějších částí celého zařízení dochází především v důsledku působení povětrnostních pod- mínek a posypové soli během zimního období. Naproti tomu ve vnitřní části výfukového zařízení dochází ke korozi, zvláště v jeho zadní, chladnější části, a to převážně kondenzací vody a kyselin s obsahem síry. Navíc může být výfukové zařízení poškozeno během jízdy nárazy kamínků, pohyby karoserie a vibracemi motoru. Proto nechte vždy zkontrolovat utěsnění a zavěšení výfukového zařízení! Při každé výměně je třeba použít i nová těsnění.